David Kozák, 3. června 2010, e-komerce.cz
Průzkum, na jehož základě zpráva IDC Retail Insights vznikla, potvrdil, že maloobchodníci pokračují v implementaci řešení na bázi IP sítí a mobilních služeb, která zkracují vzdálenost mezi nimi a jejich zákazníky.
"Z průzkumu vyplývá, že mobilní interakce se zákazníky maloobchodníkům umožňuje, aby povýšili platební systémy, loajalitní systémy, zákaznický servis a samozřejmě také možnosti propagace a jiných forem podpory nabídky na vyšší úroveň," shrnul výsledky studie Ivano Ortis, ředitel výzkumu IDC Retail Insights v regionu EMEA (Evropa, Blízký východ, Afrika). "Náš výzkum ukázal, že strategie evropských retailových prodejců se v oblasti mobilních sítí z oblasti vnitřní spolupráce a řízení dodavatelského řetězce přesouvá do vztahů se zákazníky."
Mimo to, že prostřednictvím integrovaných sítí a mobilních řešení optimalizují efektivitu provozu, usilují evropští maloobchodníci také o jejich využití při dalším vylepšování vztahů se stávajícími i potenciálními zákazníky. Spojenci jsou na internetu denně a trvale a rychle roste také počet uživatelů chytrých mobilních telefonů. Maloobchodníci dle analytiků rozpoznali obrovské možnosti, které tyto prostředky nabízejí v oblasti marketingu, prodeje a také zákaznického servisu.
Podle průzkumu výdaje na síťové vybavení a specializovaná mobilní řešení i v roce 2010 (a také v dalších letech) dále porostou. Nejvýznamnější nárůst investic analytici očekávají u prodejců smíšeného zboží a potravin.
David Kozák