Redakce, 3. dubna 2001, e-komerce.cz
Ukrajina byla zvolena k expanzi především pro svůj vysoký potenciál růstu. Podle některých zdrojů žije na Ukrajině 52 mil. obyvatel, z toho 3 milióny jsou studenti. Ukrajina momentálně prochází bouřlivým rozvojem mobilní telefonie, který je stejně jako v České republice pravděpodobně předzvěstí rozmachu internetu.
Provoz portálu bude zajišťovat tým 10 pracovníků, kteří služby portálu budou neustále přizpůsobovat místním podmínkám a zvyklostem. Tento tým bude zároveň pracovat na vývoji nových aplikací a služeb, o které projeví zájem místní trh. Tyto nové služby budou následně nabízeny i do dalších zemí, kde bude společnost ATLAS.CZ působit prostřednictvím svých dceřinných společností.
Náklady na expanzi v Ukrajině (mimo investic ve formě know-how) jsou vyčísleny na několik desítek miliónů korun. Všechny technologie a know-how dodala pro nový portál společnost ATLAS.CZ a její dceřinná společnost ecommerce.cz. Finanční krytí expanze zajistila rakouská společnost II. Epic Holding, která podpořila ATLAS.CZ například i v lokálních kontaktech. Provozovatel nového portálu očekává návratnost vynaložených nákladů do 2 let.
Součástí portálu www.atlasua.net je vyhledávací katalog, aktuální zpravodajství, praktické informace (TV program, předpověď počasí), komunikační služby (elektronická pošta zadarmo, SMS brána), prezentační služby (prostor pro webové prezentace zadarmo) a možnost personalizace domovské stránky.
Provozovatel ukrajinského portálu, společnost ATLAS.UA, cjsc. byla založena koncem minulého roku a je dceřinou společností ATLAS.CZ. Doména www.atlasua.net byla v době registrace volná.
Po Slovensku je Ukrajina již druhou zahraniční zemí, kde začala nabízet společnost ATLAS.CZ v tomto roce své služby. Expanze by měla probíhat tempem ,,dvě země za rok”.
,,Chceme jako první obsadit potenciální nové trhy a také získat místní nadějné programátory. Domníváme se, že máme velkou šanci na úspěch, protože služby, které nabízíme, jsou již prověřené a zároveň nebudou pouze lokalizovány do místního jazyka, ale budou neustále přizpůsobovány místním podmínkám a zvykům” říká o cílech a strategii expanze Pavel Sodomka, ředitel pro strategický rozvoj společnosti ATLAS.CZ.
Redakce