David Kozák, 2. dubna 2010, e-komerce.cz
Sociální média podle odborníků nejsou pro e-mailový marketing hrozbou, ale "partnerem". Nabízí totiž nové možnosti pro sdílení a případné zapojení stávajících i nových zákazníků do marketingových aktivit firem.
"I když lidé tráví více času na sociálních médiích, elektronickou poštu opustit nehodlají," tvrdí Debra Aho Williamsonová, senior analytička společnosti eMarketer a autorka zprávy Maximizing the E-Mail/Social Media Connection. Oba komunikační kanály se podle jejího názoru mohou vzájemně podprovat a nabídnout tak obchodníkům příležitost k navázání hlubších vztahů s jejich zákazníky.
Tento názor potvrzují také výsledky průzkumu společnosti StrongMail, z něhož vyplynulo, že více než 40 % obchodních ředitelů považuje integraci sociálních médií a e-mailového marketingu za jeden z nejdůležitějších úkolů roku 2010 (viz graf 1). Hned za zvyšování výkonnosti a zlepšování cílení e-mailové komunikace a rozšiřování seznamu adresátů.
Graf 1: Postoj výkonných manažerů k využití sociálních médií do e-mail marketingových kampaní v roce 2010 (podíl respondentů)
Zdroj: StrongMail, prosinec 2009
Zatím sociální média zvyšují hodnotu e-mailového marketingu spíše v oblasti měkčích metrik. Vyplývá to především z průzkumu společnosti MarketingSherpa, který proběhl v srpnu 2009 (viz graf 2). 81 % respondentů uvedlo, že sociální média pozitivně ovlivnila dopad obsahu jejich e-mailů, s největší pravděpodobností proto, že do umožnila, aby marketéři do e-mailů začlenili aktivní prvky, jako jsou například různá tlačítka.
Dalších 78 % respondentů řeklo, že sociální média zvýšila povědomí o značce.
Graf 2: Jak ovlivňují sociální média e-mailový marketing podle amerických marketérů (podíl respondentů)
Zdroj: MarketingSherpa, říjen 2009
David Kozák