ERI české pojišťovny, podruhé
David Kozák, 3. listopadu 2004, e-komerce.cz
Agentura United Interactive publikovala další z edice svých reportů mapujících úroveň využití elektronické pošty ve firmách prostřednictvím tzv. Email Response Indexu. Tentokrát se firma zaměřila na české pojišťovny.
Průzkumy úrovně využití emailové komunikace prováděné společností United Interactive už patří tak říkajíc ke koloritu průzkumů českého internetu a dlužno dodat, že k velmi užitečnému koloritu, byť především pro testované subjekty. Podobně je tomu i v tomto případě, kdy bylo průzkumu podrobeno 25 českých pojišťoven. Podobně jako v předchozích několika zveřejněných výsledcích přitom byly pojišťovny testovány už podruhé (poprvé to bylo v prosinci 2003).
Hlavní zjištění:
- průměrný ERI pro sektor pojišťoven v České republice dosáhl v říjnu hodnoty 70,9 (v prosinci 2003 dosahoval průměrný ERI hodnoty 68,3)
- nejvyšší Email Response Index získala pojišťovna Kooperativa (ERI=90,3), která obsadila v první vlně výzkumu osmou příčku
- na druhé pozici skočila s hodnotou ERI=87,4 Pojišťovna České spořitelny, třetí příčku pak obsadila Aviva životní pojišťovna společně s Evropskou životní pojišťovnou (ERI=86,6)
- naopak, mezi nejslabší subjekty patří Česká pojišťovna s ERI=53,8, AIG pojišťovna (ERI=46,2) a nejhorší výsledný index náleží pojišťovně MAXIMA (ERI=36,1)
- na všech 7 dotazů do 48 hodin od jejich odeslání nedokázala reagovat ani jedna z testovaných pojišťoven
- na dotaz adresovaný v anglickém jazyce odpovědělo pouze 11 z celkového počtu 25 pojišťoven
- přesto, že se zvýšil průměrný index celého odvětví, pouhých 11 pojišťoven se dokázalo v emailové komunikaci v porovnání s první vlnou zlepšit
Pořadí | Název společnosti | ERI Index |
1. | Kooperativa pojišťovna | 90,3 |
2. | Pojišťovna České spořitelny | 87,4 |
3. | Aviva | 86,6 |
Evropská životní pojišťovna | 86,6 |
5. | Česká podnikatelská pojišťovna | 83,6 |
6. | Nationale-Nederlanden | 83,2 |
7. | Credit Suisse | 81,5 |
8. | Exportní garanční a pojišťovací | 78,6 |
9. | ČSOB pojišťovna | 76,9 |
10. | Pojišťovna SLAVIA | 76,5 |
11. | Hasičská vzájemná pojišťovna | 75,6 |
Komerční pojišťovna | 75,6 |
Victoria - Volksbanken pojišťovna | 75,6 |
14. | ČESCOB | 73,9 |
15. | První americko-česká pojišťovna | 73,1 |
16. | Generali | 72,3 |
17. | Allianz pojišťovna | 68,9 |
18. | Cardif Pro Vita | 65,5 |
19. | Wüstenrot, životní pojišťovna | 64,7 |
20. | D.A.S. pojišťovna právní ochrany | 59,7 |
21. | Česká pojišťovna ZDRAVÍ | 58,8 |
22. | Uniqa | 57,1 |
23. | Česká pojišťovna | 53,8 |
24. | AIG Czech Republic | 46,2 |
25. | MAXIMA pojišťovna | 36,1 |
TOTAL ERI pojišťovny průměr | 70,9 |
|
Email Response Index
Email Response Index poskytuje relevantní informaci o tom, jak zodpovědně jednotlivé subjekty přistupují v rámci svých zákaznických center k problematice emailové komunikace se svými současnými či potenciálními zákazníky. Výsledný index je kombinací informací o tom, zda-li testovaný subjekt reagoval na emailové dotazy, jaká byla rychlost reakce a jaká byla kvalita odpovědi. Maximální hodnota Email Response Indexu se rovná 100.
David Kozák david.kozak@e-komerce.cz
|