Komentáře ke článku "Kvalitní nekvalitní weby, podruhé"
Ano, nejak takhle by to melo byt .. v optimalnim pripade, tech je vsak jako safranu. Obcas je zakaznik tak "zabedneny", ze s nim hnout je nad realne sily. Pak je lepsi zmizet, to je pravda, ale .. z neceho se zit musi :-) S clankem vsak rozhodne nepolemizuji.
Tak to bohužel je a bude - moc dobře si uvědomuji, že každý musíme z něčeho žít a jen málokdo si může dovolit klienta odmítnout...
Jen doufám, že to někteří čtenáři z branže nebudou brát jako aprílový vtip :-)
Kdysi (v minulém tisíciletí) jsme měli web také od takové "oborné" firmy. Když jsme tehdy hledali nějaké lepší řešení a oslovili několik dalších "specializovaných" firem, výsledky nikdy nesplnily naše očekávání. Nakonec jsme firemní web vytvořili vlastními silami za vyvážené spolupráce několika klíčových oddělení ve firmě a tento web náš tehdejší cíl dosud plní. Nicméně nyní stanovujeme nové cíle a chtěli bychom proto web těmto cílům přizpůsobit a sjednotit jeho obsah a vzhled i se zahraničními pobočkami. Možná že i dnes můžeme vlastními silami dosáhnout stejné nebo lepší kvality za podstatně nižších nákladů v porovnání se spoluprací s "odbornou" firmou.
Existují v současnosti ve střední Evropě dodavatelé kvalitních webů, kteří splňují ta pozitivní kritéria popsaná v obou článcích?
Jak je najít a odlišit od těch ostatních, aby to nestálo zbytečně moc času a peněz?
Ano, jsem přesvědčen, že existují. Byť se ve Vašem konkrétním případě jedná o výjimečnou situaci, kdy jste schopni potřebné kroky realizovat "z vlastních zdrojů", myslím si, že využití OPRAVDOVÝCH profíků by pro Vás bylo přínosné. Problém však může být v tom, že se Vám služby těchto firem mohou zdát drahé.
A jak takovou firmu najít? Abych byl upřímný, návod poskytnou dost dobře neumím. V každém případě bych asi vyzkoušel zadání - potřebuji to a to, navrhněte řešení. Pokud k Vám následně dorazí grafik s krásným řešením či programátor / prodejce s ukázkou dokonalého redakčního systému, žeňte je pryč - to jsou přesně firmy, které nepotřebujete.
V tomto jsem fanouškem postupu, který kdysi popsal v jednom svém článku Marek Prokop. Bylo to asi takhle: "Když ke klientovi poprvé přijdu a ukazuji mu návrh struktury webu, je obvykle nervózní a chce vědět, jak ten web bude vypadat, to je podle ovšem až to poslední..." Já k tomu ještě dodám, že ve Vašem případě i v dalších je přece grafika daná (ať už vzhledem webů zahraničních poboček či grafickým manuálem), takže je zbytečné se o ní bavit.
Ano, nejdůležitější je struktura a s tím související obsah - co tam Vaše firma chce mít, jak to má fungovat (v souvislosti s návyky klientů) atd. A to může "postavit" jen ten, kdo poslouchá...
Názory v článku i v diskusi jsou mi velmi blízké. Jen bych poopravil důležitost té struktury. Dle mého názoru jsou nejdůležitější business cíle společnosti, na základě kterých by se pak měly odvíjet marketingové aktivity [v praxi hodně firem aplikuje spíš intuitivní marketing (a to opravdu hodně intuitivní), protože dnes marketingu rozumí každý a marketingové oddělení tak velmi často tvoří lidé, kteří v ruce v životě nedrželi jedinou knihu o marketingu].
Na základě analýzy business cílů a marketingových aktivit společnosti pak lze navrhnout koncepci, která podpoří plnění business cílů skrze internetový distribuční/komunikační kanál. Z tohoto konceptu, kde jsou jasně stanovené cíle a způsob jejich dosažení, pak vyplyne struktura webových stránek, která většinou přesahuje stupeň abstakce, který je klient schopný pojmout. Pak je třeba mít dobré portfolio předchozích klientů a ujišťovat klienta, že grafický návrh je opravdu to méně podstatné a že se může kouknout na předchozí projekty, aby viděl, že obrázky umíme malovat hezké a že umíme i animace a různá vyskakovací okna a že třeba i mnohem větší klienti než je on, byli nakonec spokojeni :-)
No jsou to takove obecne kecy. Kazdy kdo to dela to vi. Nic proti autorovi. Vim, ze je mnoho lidi co to nerespektuji, ale nepredpokladam, ze tito lide ctou e-komerce.cz.
Jinak samo souhlasim, ale idealni reseni tkvi v rovnovaze kvalita-technologie. Kvalita je minena - kvalita z pohledu uzivatele.
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006