Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Uživatelé mobilních sítí 3G budou mít zájem o mobilní zábavu

Nová studie provedená agenturou HPI Research Group na objednávku společnosti Nokia upozorňuje na potenciál služeb mobilní zábavy na sítích 3G. Studie ukázala, že hlavní skupina uživatelů mobilních telefonů (lidé ve věku 16-45 let) je nadšena z rychlosti technologických změn, od kterých si slibují větší zábavu a stimulaci do každodenního života.

Při zpracování této studie se agentura HPI v červnu 2001 dotazovala více než 3300 respondentů v jedenácti klíčových globálních trzích na třech kontinentech. Respondenti byli vybráni tak, aby reprezentovali hlavní cílovou skupinu produktů 3G. Jednalo se tedy o teenagery, mladé lidi a dospělé s rodinami, kteří všichni v současné době mají mobilní telefon pro osobní použití. Zkoumanými trhy byla Brazílie, Dánsko, Německo, Itálie, Japonsko, Korea, Singapur, Španělsko, Švédsko, Velká Británie a Spojené státy.

Zábavní služby
Účastníci studie byli dotazováni jednak na mobilní telefony pro sítě třetí generace a také na služby sítí 3G, o které by měli zájem. Bylo jim celkem předloženo přes třicet navrhovaných vlastností, které měli hodnotit podle svého zájmu.

Respondenti měli zájem v průměru o čtrnáct služeb, což jasně ukazuje, že od mobilů 3G očekávají vícefunkční výbavu. S 81% byly jednoznačně nejpopulárnější zprávy SMS, nejspíš proto, že na tuto službu jsou už zákazníci zvyklí a považují ji za samozřejmost. Prominentní postavení měly také další textové, audiovizuální a informační služby.

Při rozdělení do tří samostatných oblastí služeb 3G - messagingu/fotografií, zábavy a informací - bylo jasné, že mobil 3G bude vnímán jako zařízení pro zábavu.

Především 72% dotazovaných uvedlo, že by chtěli mít na mobilním terminálu k dispozici alespoň jednu zábavní službu. Mezi mladšími respondenty byl zájem ještě větší, devět z deseti "rozhodně" chtělo minimálně jednu zábavní služba.

Prvních pět zábavních služeb, které respondentům připadaly nejatraktivnější, bylo:
· poslouchání rádia
· objednávání jednotlivých skladeb
· objednávání hudebních alb
· sledování televize
· hraní her - ať už samostatně nebo interaktivně

Respondenti nevnímají mobil jako náhražku ostatních elektronických zařízení, ale spíš jako vícefunkční zařízení, které může posloužit pro zábavu, pokud nemáte zrovna přístup k televizi, videu nebo herní konzoli. Například tři čtvrtiny zákazníků uvedly, že budou používat služby 3G na cestách nebo mimo domov.

Pokud jde o preferovanou formu placení za širokou nabídku vlastností a služeb, na všech trzích vyšel najevo velice zřetelný vzorec. Zhruba 70% zákazníků by dalo přednost placení za balík služeb před samostatnému placení za jednotlivé služby.

Nadšení z mobilů
Respondentům bylo promítáno video, jak se budou v budoucnosti používat mobily 3G, a fotografie, jak tyto přístroje budou nejspíš vypadat. Po této prezentaci přes devadesát pět procent představitelů klíčové cílové skupiny uvedlo, že byli nadšeni z vývoje mobilní telefonie. Víc než polovina z nich prohlásila, že byli "velice nadšeni."

Je jasné, že skutečným testem nadšení zákazníků je jejich zájem o koupi zařízení/služby. Pro udržení zájmu v průběhu rozhovoru byl mobil respondentům prezentován jako cenově dostupný. Výsledky byly extrémně pozitivní, skoro šest z deseti dotazovaných prohlásilo, že rozhodně budou chtít mobil 3G. Pouze čtyři procenta cílové skupiny uvedla, že nebudou mít zájem o jeho koupi. Největší zájem byl zřejmý na amerických a asijských trzích, v Německu, Španělsku a Velké Británii bylo nadšení trochu slabší.

Z klíčové tržní skupiny lidí ve věku od 16 do 45 let jich 43% dalo najevo nejen silný osobní zájem o 3G, ale také ochotu zaplatit za nové služby víc. Tolik výsledky výzkumu sponzorovaného společností Nokia.
Autor: Redakce
Datum: 19. prosince 2001





 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz