Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Zásady úspěšného využití Internetu, 7. část

V předcházejících šesti částech našeho miniseriálu jsme postupně probrali některé hlavní zásady, jimiž by se měli řídit tvůrci webových stránek. Dnes navážu prvním dílem, který se více týká provozovatelů webů (i když k nim se samozřejmě vztahovaly i všechny předcházející části). Zabývá se totiž tím, co nastane po dokončení webu.

Možná to bude někomu znít nepravděpodobně, ba dokonce neuvěřitelně, ale mnozí provozovatelé webů si v okamžiku, kdy je internetová prezentace (ale mnohdy i internetový obchod) dokončena, radostně oddechnou, otřou pot z čela a považují práci za skončenou. Ostatně není se čemu divit. Vždyť v klasickém světě je normální, že se marketingové materiály příliš nemění, protože jejich vytištění není právě levné.

Situace na Internetu se však od "běžného" prostředí dost značně liší. Zatímco u běžných "offline" marketingových materiálů se s jejich aktualizací příliš nepočítá a uživatelé to považují za normální jev, na Internetu se naopak aktualizace automaticky očekává. Pokud návštěvníci zjistí, že se nějaký web nemění, zanevřou na něj a i když se situace posléze změní, trvá hodně dlouho, než se vrátí.

Internet je založen především na obsahu a šanci uspět má (až na výjimky dané atipickou situací v daném segmentu trhu) hlavně ten, kdo se o obsah svého webu poctivě stará. Samozřejmě, že počet návštěv je ovlivněn i dalšími faktory (jako je například velikost čtenářské obce či známost webu mezi potenciálními návštěvníky), ovšem obsah patří k těm nejvýznamnějším.

Udržovat web "při životě" je důležité především protože je to prostě web. Podobně jako v případě internetové reklamy, která si sama na sebe v podstatě "ušila bič" v podobě přesného měření počtu shlédnutí a dalších informací, i v této souvislosti je internet pro některé provozovatele příliš náročný. Většina jeho uživatelů totiž jaksi samozřejmě očekává, že provozovatelé jednotlivých webů budou naplno využívat možnosti, které se jim nabízí - především snadnou aktualizaci.

Kromě častého doplňování obsahu je rovněž vhodné čas od času zapracovat na grafické podobě webu. Změny v této oblasti se samozřejmě nedají dělat tak často jako změny v obsahu, ale alespoň dvakrát do roka je vhodné nějakou tu drobnost doplnit, upravit či vylepšit.

Web je "živý organismus" a jeho uživatelé (samozřejmě, že ne všichni, ale většina jistě) považují za samozřejmé, že provozovatelé jednotlivých webů se budou aktivně snažit své prezentace "při životě" udržovat. Web, který nežije, postupně zapadne. Byť by byl sebedokonalejší.
Autor: David Kozák
Datum: 3. června 2004



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz