Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Import VW Group loni v Česku přes internet prodal o 5,5 % méně ojetin

On-line program auto-plus loni očividně doplatil na globální ekonomické problémy. V porovnání s rokem 2008 se jeho prostřednictvím prodalo o 5,5 % méně aut. O rok dříve přitom počet prodaných aut vzrostl. I když jen o 1 %.

Internetové obchody na loňské "hospodářské krizi" povětšinou vydělaly. Těžily přitom především z nízkých cen, tedy "argumentu", na který v době, kdy ekonomika firem, podnikatelů i běžných lidí trpí, slyší téměř každý. Svým způsobem - byť nepřímo - tento fakt potvrdily i oznámené výsledky programu auto-plus. Prostřednictvím internetové služby pro prodej ojetých aut na adrese www.auto-plus.cz, kterou provozuje firma Import VW Group, se loni prodalo 13.614 ojetin. V porovnání s rokem 2008 tedy došlo k 5,5% poklesu. Meziroční vývoj 2008/2007 (+1 %) přitom - v souladu s dalšími významnými internetovými obchody v ČR - naznačoval, že prodeje porostou.

Přestože celkový počet prodaných aut loni klesl, netýkal se negativní vývoj všech značek pokrývaných provozovatelem. Největší pokles zaznamenaly vozy Škoda Auto. Těch se prodalo o 13 % méně než v roce 2008. Téměř o 3 % se snížil také prodej ojetých aut značky Seat. Naopak o vozy VW a Audi měli on-line nakupující větší zájem než v roce 2008. Osobních Volkswagenů se prodalo o 8 % více, užitkových o 26 % více a vozů Audi o 8 % více než předloni. O 10 % se snížila také poptávka po autech ostatních značek.

Počet unikátních návštěvníků serveru auto-plus se oproti roku 2008 zvýšil o 27 procent na 2,607 milionu.

Přestože ceny ojetin loni klesaly, dělo se tak obecně. Tradiční výhoda internetových obchodů se v jejich případě neprojevila a počet prodaných aut se snížil. Ostatně tento problém se netýká pouze on-line prodeje, ale postihl celý segment osobních a užitkových automobilů.
Autor: David Kozák
Datum: 24. ledna 2010



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz