Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

eCommerce for president! (E-komerce a prezidentské volby v USA)

Prezidentské volby v USA začínají kopat do dveří. Prezidentští kanditáti nenechávají v této "soutěži v popularitě" spát k hromadění finančních darů na svou kampaň ani tak těžké zbraně jakými jsou prostředky elektronické komerce.

Zdaleka nejúspěšnější je v tomto směru prezidentský kandidát Bill Bradley (billbradley.com), který podle časopisu PRWeek přišel prostřednictvím online darů zatím k 650 000 USD. Na decentně působící prezentaci tohoto pána mohou voliči nalézt tolik informací o jeho osobě, že ho budou znát lépe než svého druhého strejdu. Od biografie, fotografií, přepisů projevů až po výpovědi přátel z různých období jeho života (to všechno i ve Španělštině). Od agitačního materiálu, pomocí kterého můžete pomoci svým přátelům rozhodnout se pro toho pravého prezidentského kandidáta, přes zaručeně nejlevnější trička, odznáčky a podložky pod myš s volebním logem, až po online formulář pomocí kterého můžete přispět na jeho volební konto, neboť "Nestačí být nejlepší kanditát. Bill Bradley musí mít finanční prostředky aby mohl přinést své poselství Americe".
 
Na druhém místě následuje John McCain (mccain2000.com) s 260 000 USD. Jeho prezentace se nese ve stejném duchu jako stránky jeho úspěšnějšího rivala, působí ovšem poněkud méně profesionálním dojmem.
 
Momentálně vedoucí kanditát George W. Bush (georgewbush.com) a naděje Reformní strany Patrick Buchanan (gopatgo2000.com) 'vydělali' online 90 000 USD.
 
Nejúspěšnější šestici uzavírají současný vice president Al Gore (algore2000.com) s 80 000 USD a mediální magnát Steve Forbes (forbes2000.com) s 30 000 USD.

Tým kritiků PRWeek, který sestává z politických a internetových konzultantů, ohodnotil každou z uvedených prezentací podle kritérií jako jsou snadnost ovládání , design, interaktivita, aktuálnost, obsah a podobně. Nejvyšší ohodnocení získala prezentace Billa Bradleyho  .  Vyzdvižen byl zejména obsah, vytvářející podle kritiků nejleší reprezentaci prezidentského kandidáta ze všech uvedených stránek, a celkový dojem. Prezentaci navštívilo od loňského prosince 650 tisíc návštěvníků, z toho téměř polovina během posledních dvou měsíců.

Prezentace Mccain.com zaujala svým obsahem, byla označena jako "Prezentace která vás naučí mít kanditáta ráda."

Stránky Georgewbush.com získaly ve většině kategorií pouze průměrné ohodnocení. Kritikům se nelíbila řidká aktualizace (poslední novinky byly dva dny staré), nakonec je označili jako "stránky kanditáta, který si myslí že se nemusí moc snažit".

Nejhorší hodnocení si vysloužila prezentace Patricka Buchanana (gopatgo2000.com). "Buchanan působí jako podívín posedlý věcmi které o něm lidé řekli."
Autor: Pavel Hrůza
Datum: 14. prosince 1999



 Profil autora  

Pavel Hrůza

Partner společnosti 24Snails.com Media Production.
Konzultant v oblasti webových služeb a marketingu.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz