Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Newsletter 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Internetový reklamní trh v ČR

Když byl v roce 1994 v USA prodán první banner, podle některých zdrojů na portálu Yahoo, podle jiných na "geekovském" magazínu Wired, internet se změnil. Původně vojensko-vědecký projekt se stal funkčním reklamním médiem s rostoucmí počtem uživatelů, profesionálními službami a novými možnostmi marketingové komunikace. V následujícím seriálu vás blíže seznámíme s realitou českého internetového reklamního trhu.

Trh internetové reklamy v České republice roste!
První reklamní pozice byla u nás prodána pravděpodobně na serveru Živě, podle jiných zdrojů na serveru Seznam.cz někdy kolem brněnské specializované výstavy Invex 1996. Tento průkopnický čin, ať už za něj vděčíme komukoliv, pozvedl internet z místa setkávání počítačových fanatiků, "bíbíeskařů" a technologicky orientovaných studentů na právoplatné reklamní médium. Samozřejmě ne všechno šlo od počátku hladce, ale jak je vidět z růstu reklamních investic, dětské "krůčky" jsou v tomto případě spíše skoky. Jaký je tedy objem investic za posledních pět let?

Co dělá online reklamní agentura?
První banner změnil internet z technologického spojení počítačů na "nové" médium, kam směřují také reklamní aktivity. Jak trh roste a mění se, vznikla specializovaná mediální zastupitelství, výměníky bannerů se změnily na sofistikované distribuční systémy, přibyly netradiční formáty a hromada dalších možností, takže se rozhodně vyplatí využít služeb specializované agentury. Co taková agentura dělá?

Zajímavé online kampaně a jejich tvůrci
Na internetu není jednoduché něco najít a ne jinak je tomu u tzv. online reklamních agentur. Do vyhledávačů můžete zadat sousloví online reklama, marketingové strategie, webové poradenství, komunikační agentura, interaktivní služby nebo kombinace všeho uvedeného a získáte nepřeberné množství odkazů, jejichž relevantnost určíte až podrobným prozkoumáním daných webů. Možná vám tímto článkem alespoň trochu ulehčíme práci při dalším hledání.

Reklamní sítě a mediazastupitelství
Možná jste si ani v minulém díle svojí agenturu nevybrali, možná chcete mít nad plánováním své kampaně přímý dohled, nebo možná zatím nemáte rozpočet na propagaci. V každém případě byste namísto oslovování jednotlivých serverů měli využít některou z reklamních sítí, jejichž nabídka sahá od distribuce bannerů přes zajištění PR článků až po speciální akce. Jaké výhody přináší spolupráce s mediazastupitelstvími přináší následující článek.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz