Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Newsletter 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Politické strany podceňují Internet

Čtyři z pěti nejvlivnějších politických stran měsíc před volbami nereagují na e-mailové dotazy. Vyplývá to ze studie konzultačního a poradenského centra Dobrý web, která se zabývala kvalitou webových stránek politických stran a využívání internetové komunikace v předvolební kampani. Strany podceňují prakticky všechny možnosti, které jim Internet poskytuje.

U příležitosti blížících se voleb do Poslanecké sněmovny provedlo konzultační a poradenské centrum Dobrý web analýzu internetových prezentací ČSSD, KDU-ČSL, KSČM, ODS a Strany zelených. Analýza hodnotila především to, jakou roli hraje Internet v komunikaci politických stran a do jaké míry jsou schopny ho využívat.

Studie bohužel odhalila řadu nedostatků, které jsou důkazem toho, že politické strany Internet stále podceňují. Největší problémy mají stranické prezentace především v oblasti e-mailové komunikace, internetové reklamy a provázanosti propagačních a marketingových kanálů s vlastním webem.

Weby politických stran sice nabízejí v podstatě všechny důležité informace, které uživatelé potřebují, ale kvůli špatné viditelnosti jednotlivých webů ve vyhledávačích, problémům v oblasti bezbariérové přístupnosti a hrubým chybám na titulních stránkách může uživatel-volič weby opouštět, aniž by potřebné informace nalezl. Nejlépe si v celkovém hodnocení vedla ČSSD, nejhůře naopak KDU-ČSL, jež ovšem 5. května 2006 spustila nový web, který většinu zjištěných problémů řeší.

Kritické nedostatky byly shledány především v neschopnosti stran odpovědět na testovací e-mail týkající se volebního programu. Kromě ČSSD žádná z oslovených stran během více než týdne na zaslaný e-mail nezareagovala, přičemž Straně zelených se e-mail vůbec nepodařilo doručit. Zásadní problémy mají stranické prezentace také v oblasti bezbariérové přístupnosti, k požadovaným informacím se tak nemusí dostat až 30 % návštěvníků webu, tedy potenciálních voličů.

"Provázanost jednotlivých komunikačních kanálů s webem stran je téměř nulová. Například kromě Strany zelených žádná jiná ze stran na webu neuvádí dostatek informací o svých volebních lídrech, kteří jsou tvářemi kampaně," říká Luboš Plotěný, analytik Dobrého webu. Stejně tak při hledání informací navazujících na předvolební sliby a hesla uvedená na billboardech a plakátech odejde potenciální volič z většiny stranických webových prezentací zklamaný.

Politické strany navíc stále prakticky nevyužívají Internet k propagačním účelům, což je zarážející, uvědomíme-li si celkovou výši rozpočtů na předvolební reklamu. "Politické strany, snad s výjimkou KDU-ČSL, de facto nevyužívají ani klasickou bannerovou reklamu, ani kontextové reklamní systémy. Připravují se tak o možnost oslovit voliče levnou a efektivní cestou," vysvětluje Martin Kopta, hlavní konzultant Dobrého webu.


Studii naleznete ke stažení na této adrese:
http://i.iinfo.cz/urs-att/studie_politicke-strany-114717816556425.doc (DOC; 4 MB)
Autor: Tisková zpráva
Datum: 9. května 2006





 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz